Buenos Aires, la París de Sudamérica

25 februari 2017 - Buenos Aires, Argentinië

Hola hola,
Onze op een na laatste stop alweer voor het settelen in Santiago de Chile begint, Buenos Aires! Prachtige, maar oh zo grote, stad! Hét Parijs van Zuid-Amerika, en hoe! Mooie immens grote gebouwen met Europese architectuur, winkels, barretjes, parkjes, noem maar op.
Tijdens deze stop hebben we met twee andere studiegenootjes afgesproken (Iddo en Francesco) met wie we de stad hebben verkend en ook door gaan reizen naar Mendoza en Chili.
We hebben Plaza de Mayo bezocht, waar nog altijd vele demonstraties gaande zijn over onder andere de desaparecidos (mensen die verdwenen zijn tijdens de dictatuur), maar bijvoorbeeld ook over abortus en de vrijheid van de vrouw. Daarnaast zijn we naar het kleurrijke wijkje Caminito geweest in Boca (erg fotogeniek plekje) en twee keer naar het zwembad in Parque Norte want de warmte is hier overdag niet te harden. Een mooi groot zwembad midden in het grote park waar de vliegtuigen vlak over je heen vlogen en je eerst door een medische keuring moest, wilde je het zwembad in mogen.
De avondjes hebben we door gebracht op ons dakterras (van het hotel) en in de wijk Palermo, wat 's avonds echt the place to be is in Buenos Aires. Daar hebben we wat gegeten en gedronken met een meisje die ik tijdens mijn Spaanscursus, in Barcelona afgelopen zomer, heb ontmoet. Op een vechtpartij aan het einde van de straat na, we zaten op een soort dakterras dus veilig, was het heel gezellig en een goede afsluiter van ons avontuur hier.
Vanavond reizen we door naar Mendoza, lekker 15 uur in de bus, maar ach we zijn het gewend.
Nou dat was het weer.
Un millón besos,