Mendoza y Los Andes

1 maart 2017 - Mendoza, Argentinië

Lieeeve allemaal,
(Voorlopig) de laatste reisblog alweer! Onze laatste stop was in Mendoza, Argentinië. We zaten in het ALA Hostel wat precies tussen de busterminal en het centrum lag, toplocatie! En hele lieve mensen. Het werd gerund door een familie die veel mee heeft gemaakt maar ze hebben ons overal bij betrokken. Én ze hadden het liefste hondje ook, het was een klein mollig hondje met grote oren, vandaar dat ze Oregitas heette, wat letteitlijk oortjes betekent.
We kwamen vroeg aan na een busreis van 16 uur vanuit Buenos Aires (die lange busreizen zijn we inmiddels wel gewend) en werden meteen hartelijk ontvangen. Het was een schattig hostel met een tuintje, waar de barbecue stond, en een dakterras, met uitzicht op de autobumpers van de buren. We zijn 's avonds de stad in gegaan waar we wat hebben gegeten en toen lekker naar bed. De volgende dag werden we uitgenodigd om mee te gaan naar een hockeywedstrijd, een van de mannen/broers was namelijk de coach.Dus zijn wij met de jongens en een anders meisje uit Ierland meegegaan naar een Argentijnse hockeywedstrijd. Het was de finale dus erg spannend, maar ons team had bij de penalty's verloren.. Daarna gingen we naar Walmart om het eten voor de barbecue in te slaan. Je betaalde een bedrag en dan mocht je lekker mee eten en drinken. Het bleek een erg gezellige avond te worden!
De laatste dag (gisteren) hebben we niet veel gedaan, veel uitgerust, lekker geluncht met de mensen van het hostel en daarna nog even gewandeld door de stad.Tijdens het eten kwamen we de jongens weer tegen met wie we naar een Italiaans eetfestijn gingen op Plaza Italia en daarna weer terug naar het hostel om al onze spullen (voor de laatste keer) in te pakken. Raar gevoel dat de 'vakantie' er nu op zit. De volgende dag moesten we namelijk al vroeg op voor onze tocht door het Andes gebergte richting Santiago de Chile. Maar mooi! Prachtige uitzichten en helemaal bovenop lag ook nog sneeuw! Toen we bij de grens eruit moesten was het gewoon koud.
Eenmaal aangekomen in Santiago ging ieder z'n eigen weg. Ik nam een taxi naar mijn adres. Aardige taxichauffeur, heeft me veel over de stad verteld. En bij binnenkomst werd ik meteen hartelijk ontvangen door Gloria, m'n lieve tijdelijke mama. Ze is een schat van een mens en praat heel veel haha. Morgen laat ze me de buurt zien en nu ga ik lekker slapen in m'n nieuwe kleine kamertje.
Saludos,
Gina
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Je opa:
    2 maart 2017
    Hallo lieverd, ik geniet van je verhalen. Jammer dat je vakantie er nu op zit, maar ja het kan niet altijd feest zijn. Leuk dat je een aardige hospita hebt. Ik ben benieuwd hoe het met de studie verder gaat. Ik heb met je moeder een geweldige vakantie, elke dag mooi weer en we zien veel. Nou wijfie het allerbeste en een diķke kus van je opa
  2. Areke Goosens:
    5 maart 2017
    Lieve Gina, wat een vakantie was dit!!!!!! Veel ondernomen en veel contacten gemaakt. Fantastisch allemaal. En nu de studie...........
    hopelijk ook leuk en fijn dat je een lieve "mama"hebt!
    Veel liefs van Areke
  3. Ineke:
    6 maart 2017
    Ik liep een beetje achter met het volgen van de reisverhalen, maar ben nu weer helemaal bij: wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt. Leuk dat je zo'n fijn adres in Santiago hebt. Succes en plezier in Santiago
  4. Greta Verschoor:
    31 maart 2017
    Hoi Gina, ook ik liep wat achter, maar fantastisch en geweldig om te lezen.
    En de foto's... prachtig. Zal even wennen zijn, een eigen kamer bij een gezin.
    Heel veel succes en plezier met de studie.
  5. Menno Bieringa:
    9 april 2017
    Lekkere Asado! Costillas zijn goed!
    Die bumpers zijn wel een beetje jammer
    Have fun/succes in Santiago.