Next stop: São Paulo

5 februari 2017 - São Paulo, Brazilië

Halloooo reisverhaal(tje) nummer twee alweer!
Na ons avontuur in Rio de Janeiro hebben we de bus gepakt naar São Paulo. De rit duurde 6 uur en het leek wel Alaska zo koud in bus! Verschrikkelijk! Maar goed, ook weer overleefd en aangekomen in São Paulo waar het minder warm was maar wel vochtiger en plakkeriger. Het hostel lag in een drukke gezellige straat (al zou je er 's avonds niet in je eentje doorheen moeten lopen) en het hostel was in een soort kelder onder de grond. Grappig maar veel anders dan die in Rio de Janeiro.
De stad zelf en de mensen waren ook niet te vergelijken met Rio. Er lagen wel meer bezienswaardigheden op loopafstand: Estacão Luz, Mercado Municipal (waar we heerlijk met feijoada hebben geluncht) en de prachtige kathedraal. Verder een beetje door de buurt gewandeld tot dat werd verstoord door een enorme regenbui. Snel terug gegaan naar het hostel en lekker liggen netflixen op bed. 's Avonds gezellig met drie Braziliaanse gasten en een meisje uit Santiago de Chile (!!!) gegeten in de gemeenschappelijke keuken en de volgende dag hebben we de taxi naar het ibirapuera park genomen. Prachtig park! Vergelijkbaar met Central Park in New York.
Zie de foto's! De volgende stop is Foz do Iguaçu! Eerst nog 16 uur in de bus, maar ook dat zullen we wel weer overleven!
Kusjes van Sas en Gien